2016. február 14., vasárnap

Ga-rei:zero

Ga-rei: zero




"Megölnél valakit akit szeretsz azért mert szereted?"



Remélem észrevetted, hogy e miatt az anime miatt kezdtem el a blogot. A hátteret a főszereplőből csináltam, a profilképem is ő, sőt a kis icon a honlap címe mellett is. Bevallom, nem ez az első blogom, de régen abbahagytam az animézést. Egyik nap, viszont ráakadtam a Ga-rei: Zero-nak az openingjére, és előjött az az érzés, hogy mennyire hiányzik nekem ez a blogírás. Így elkezdem megint...

A fenti mondat határozhatná meg leginkább a sorozatot. Ez azóta is a kedvenc idézetem. Arról nem is beszélve, hogy ez volt az első komolyabb animém. Igen, lehet, hogy egy kicsit brutális kezdésnek, de hát ez van... A sorozat a Ga-rei című mangának az előzménye, amit 12 részben valósítottak meg.
Olvastam a mangát, de sajnos az anime megnézése után kerestem meg, és így nem adott akkora pluszt mint vártam. Engem sajnos teljesen elvarázsolt a sorozat ereje, és máig elszomorít a végkifejlet illetve az, hogy nem folytatták anime adaptációban. Na de, kezdjük is a történettel.

Maga a történet, szerintem nem nagy cucc. De ahogy meg van csinálva és le van vezetve... na az már nem semmi. 
A sorozat első részében megismerhetjük a tisztító egységet, akik elhivatottan nyírkálják a kisebb nagyobb szörnyeket amiket persze civil emberek nem látnak. Mindenféle szörnyikével találkozhatunk az anime során, de ha jobban belegondolok nincs túl nagy jelentőségük, tehát nem rajtuk van a hangsúly.




Tehát, ezeket öldösi egy erre specializálódott csapat, úgy is mondhatni, ördögűzők. Éppen egy kaotikus helyzetbe kapcsolódunk be, mikor a tűzoltók illetve a terrorelhárítók próbálják legyőzni a természetfelettit. Hát persze, hogy egytől egyig lemészárolják őket a szörnyek, nem is értem miért nem hagyják a profikra. Na mindegy. Jön végre a szuper, legyőzhetetlen takarítóegység, egy lány motoron és mögötte egy srác lövöldözik. Ezen kívül vannak még a csoportban, de rajtuk a hangsúly.




Miután végeztek a különféle szörnyekkel, a csapat a hadiszálláson összejön és megvitatják a történteket. Ám itt egy váratlan fordulat következik, ami ki is törli őket a sorozatból, ezért is lényegtelen tovább róluk írnom.


A következő részben még mindig nem ismerjük meg teljesen a karaktereket, mivel az egész történetből a 2. rész igazából a vége felé lesz látható, kiteljesülve.
A 3. részben pedig visszaugrunk az időben, oda ahol a két főszereplőnk találkozott és még viszonylag fiatal. Megismerjük Tsuchimiya Kagurát, aki kiskorában elvesztette az anyját és ördögűző apjával maradt. A kislány nagyon zárkózott lett a tragédia után, de ez az apjára is igaz, aki vállát még egy Ga-Rei szörny is nyomja, amit titkon Kagurára akar hagyni. A kislány ezek után az Isayama családhoz kerül, akik az édesapa távoli ördögűző barátai, Ezen a ponton találkozik Kagura és Isayama Yomi, aki szintén örökbe lett fogadva. Yomi eleinte nehezen barátkozik meg a kislánnyal, de egy idő után "megszelídítik egymást".




És most megpróbálok nem spoilerezni. Az elkövetkezendő részekben a két lány kapcsolata átváltozik. Persze nem saját akaratukból. Feltűnik az Isayama család egyik tagja, aki elindít egy folyamatot és ennek következtében a két testvér meg akarja ölni egymást. Illetve Yomi akar megölni mindenkit. Közben Kagura megkapja Byakuei-t így egyenlő szinten lesz Yomi Rangurenjével.






A sorozat persze szívfacsaró tragédiával végződik, amin nagyon nehezen lehet átlépni. Illetve nekem nem volt könnyű, átéreztem a karakterek sínylődését és gondolatmenetét. Mindig eszembe jut, hogy mi lett volna ha máshogy végződik. Sokszor lejátszottam magamban a saját verzióimat is, de akárhányszor olvasom el a történetet folytató mangát, nem kapok számomra kielégítő végkifejletet. És lehet, hogy pont ezért volt rossz választás ezt első animének, de hát ki tudta, hogy a végén:
"Megölnéd azt akit szeretsz, azért mert szereted?"









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése